Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Huiswerk in de basisschool? : sleutelen aan een huiswerkbeleid
Authors: ---
ISBN: 9053508813 9789053508817 Year: 2000 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Huiswerk lijkt als vanzelfsprekend bij school en onderwijs te behoren. Toch is huiswerk vaak een bron van spanning en een bekrachtiger van problemen. Huiswerk is eenio ingrijpend en veelvuldig gebruikt didactisch middel dat het nodig is er meer systematisch over na te denken. Een adequate aanpak van huiswerk begint met het uittekenen van een huiswerkbeleid op school. Dit boek steunt op ervaringen bij het begeleiden van scholen in het ontwikkelen van een visie op huiswerk. Hieruit is een werkmodelontwikkeld dat bruikbaar is in elke school die over huiswerk wil nadenken. Immers, de school heeft zelf vele sleutels in handen om zinvol(ler) huiswerk te organiseren. Het accent ligt niet zozeer op het huiswerkresultaat, maar veel meer op het huiswerkproces. Tegelijk wordt huiswerkbegeleiding ook een haalbare kaart voor elke ouder. Inhoudsopgave : Deel 1 : Waarom een huiswerkbeleid op de basisschool? 1. Waarom werken aan een huiswerkbeleid op de basisschool? > 1.1. Huiswerk is vanzelfsprekend > 1.2. Spanningen > 1.3. Huiswerk en kansarmoede > 1.4. Structurele oplossing 2. Naar een huiswerkbeleid met de viersleutelmethode > 2.1. Stap 1 : Maak het schoolteam bewust van de problematiek > 2.2. Stap 2 : De huiswerkenenquête voor leerkrachten > 2.3. Stap 3 : Sleutelhanger met 4 sleutels > 2.4. Stap 4 : Visietekst: Het huiswerkbeleid van de school > 2.5. Stap 5 : Verder verfijnen van het huiswerkbeleid Deel 2 : Huiswerkbegeleiding 1. Begeleiden van het huiswerk > 1.1. Hulp bij huiswerk > 1.2. Naschoolse studiebegeleiding 2. Huiswerk en schoolopbouwwerk > 2.1. Bewustmaking van de huiswerkproblematiek > 2.2. Meewerken aan het ontwikkelen van een huiswerkbeleid op school > 2.3. Vorming voor laaggeschoolde ouders ivm huiswerkbegeleiding > 2.4. Individuele ondersteuning van kansarme ouders 3. Individuele problemen met huiswerk > 3.1. Aanpak als leerkracht > 3.2. Aanpak als hulpverlener


Book
Zó is leren leuk ! : handige tips voor elke dag bij het maken van je huiswerk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9076771332 Year: 2005 Publisher: Katwijk Panta Rhei

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is bedoeld voor leerlingen van 11-16 jaar, die problemen hebben met het zelfstandig maken van hun huiswerk. Het is geschikt voor alle schooltypes. In tips met ruim vijftig praktische adviezen van maximaal tien minuten laat het boek scholieren zien hoe je systematischer en vooral met meer plezier kunt leren.


Book
Scoren zonder huiswerk : een inspiratiegids voor schoolteams, ouders & begeleiders
Authors: --- --- --- ---
Year: 2020 Publisher: Antwerpen De Schoolbrug

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Huiswerk: een thema waarover iedereen een mening heeft. Ook met De Schoolbrug ontwikkelden we een visie rond huiswerk in het lager onderwijs. Deze visie is gegroeid uit onze vele contacten met directies, zorgcoördinatoren, leerkrachten, huiswerkbegeleiders, ouders, kinderen en jongeren. We baseren ons op onze eigen ervaringen, op onderzoek en op de evoluties die we de laatste jaren opmerkten.
In deze map bundelen we materialen en methodieken om het huiswerkvraagstuk anders aan te pakken. Hiermee bereik je de doelen van huiswerk op een democratische en creatieve manier.
In de uitgave vind je materialen en methodieken om in de klas, met het team en de ouders aan de slag te gaan.
Wij hopen dat deze uitgave je mag inspireren. En dat je samen met ons gelooft dat kinderen met minder huiswerk toch meer kunnen leren.
bron: deschoolbrug.be


Book
Een persoonlijke denk- en leerstijl : handleiding voor leerkrachten, begeleiders en ouders
Author:
ISBN: 9033448106 Year: 2006 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke mens heeft een eigen leerstijl. De ene verwerkt informatie het beste langs het auditieve kanaal, de andere is meer visueel aangelegd. De manier waarop je gegevens opneemt, verwerkt en inprent, kent een organische oorsprong in de werking van beide hersenhelften. Wie linkerhemisferisch beter functioneert, zal kiezen voor een talige verwerking met kernwoorden en samenvattingen. Wie een rechterhemisferische voorkeur heeft, zal liever werken met een schematische voorstelling. Natuurlijk zal de aard van de gegevens medebepalend zijn voor de keuze van de verwerking. Kinderen die bezig zijn met het verwerven van een studiemethode, ondervinden vaak problemen bij de keuze van een leerstijl die tegelijk overeenkomt met hun eigen persoonlijke voorkeur en met de soort leerstof. Ook ouders en leerkrachten maken vaak dat onderscheid niet en begrijpen dus de keuze van de kinderen niet. Na een jarenlange ervaring in het begeleiden van kinderen bij hun zoektocht naar een aangepaste denk- en leerstijl en het toepassen ervan op hun eigen schoolwerk, heeft de auteur haar visie en werkwijze neergeschreven in dit boek. De vier fasen van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum dienen als basis bij het oplossen van taken en toetsen en bij het verwerken van leerstof. Zowel de leerkracht in de klas als de ouders thuis zullen voldoende achtergrond, tips en oefenmateriaal vinden om zelf ook kinderen te kunnen ondersteunen bij het verwerven van een goede studie- en denkmethode. Het boek is geschreven voor leerkrachten, ouders, begeleiders en therapeuten en is hoofdzakelijk bedoeld voor het werken met kinderen tussen 10 en 14 jaar.


Book
Jonge architecten in Vlaanderen
Author:
ISBN: 9055443816 9789055443819 Year: 2001 Publisher: Gent: Ludion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

architectuur --- Architecture --- Flanders --- architecture [discipline] --- Vandenbussche, Tania --- Viérin, Philippe --- Depuydt, Anne Mie --- Pauwels, Geert --- Van Daele, Erik --- Claessen, Els --- Dehaene, Bart --- Verstuyft, Hans --- uapS --- Architettura - Thierry Lagrange & Patrik Steels --- META architectuurbureau --- D.I.A.L. architects --- NOA --- IDDV - Dave Deneir & Ignace Vermeersch architecten --- anno 1900-1999 --- Belgium --- anno 2000-2009 --- Architecten --- Architectes --- Catalogues d'expositions --- Flandre --- Tentoonstellingscatalogi --- Vlaanderen --- Young architects --- Jeunes architectes --- History --- Exhibitions --- Exhibitions. --- Histoire --- Expositions --- Architectuur ; Vlaanderen ; 21ste eeuw --- 72.036 <493> --- -Young architects --- -Vlaanderen --- België --- 72.036 --- 72.037 --- urbanism architecture projectS --- Meta architectuurbureau --- D.i.a.l architects --- Claessens, Els --- IDDV --- Deneir, Dave --- Vermeersch, Ignace --- Huiswerk --- Wieërs, Erik --- Somer, Dirk --- Architettura --- Lagrange, Thierry --- Steels, Patrik --- #A0206A --- 626 Bouwkunst --- Architectuur ; Vlaanderen ; 1995-1999 --- Architectuur ; België ; 20ste eeuw --- Tentoonstellingscatalogi ; Antwerpen ; De Singel --- 72.038(493) --- (069) --- architecten --- architectuur 20e eeuw --- architectuur 21e eeuw --- 72.071 --- Architects --- Architecture, Western (Western countries) --- Building design --- Buildings --- Construction --- Western architecture (Western countries) --- Art --- Building --- Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw--België --- 20ste eeuw (architectuur) --- Twintigste eeuw (architectuur) --- 21ste eeuw (architectuur) --- Eenentwintigste eeuw (architectuur) --- Architectuurgeschiedenis ; 1950 - 2000 ; België --- (Musea. Collecties) --- buitenlandse architecten --- Design and construction --- 72.036 <493> Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw--België --- Architettura: Thierry Lagrange & Patrik Steels --- META architectuurbureau [Antwerp] --- DIAL Architects [Nederzwalm] --- noAarchitecten --- IDDV - Dave Deneir & Ignace Vermeersch Architecten --- Architects. Urbanists --- Architecture, Primitive


Book
Scanbaar schrijven : aandacht vangen van lezers met weinig tijd
Author:
ISBN: 9789401418522 9401418527 Year: 2016 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kijkt uw lezer?Hoe leest uw kijker?En hoe trekt u uw lezer met weinig tijd toch uw tekst in?In dit boek vindt u de basisregels om een tekst professioneler en lezersvriendelijker vorm te geven, ook met een eenvoudig tekstverwerkingsprogramma als Word.U ziet eerst hoe kranten het de lezer zo gemakkelijk mogelijk maken. En dan hoe u de KRANT-methode (Koppen, Reliëf, Accenten, Navigatiestructuur en Tekstblokjes) toepast op uw eigen teksten: van memo tot cv, van e-mail tot vergaderverslag, van webtekst tot persbericht.Scanbaar schrijven leert u te kiezen voor een geschikt lettertype, voor goede illustraties, voor blikvangers die blijven hangen. En uiteindelijk voor het comfort van uw lezer.- Een vernieuwende visie op schrijven- Met voorbeelden van eyetracking waar u van opkijkt- Met handige tips en checklists voor uw eigen teksten

Keywords

Schrijftechnieken. --- schrijfvaardigheid --- Stilistics --- teksten schrijven --- Mass communications --- Schrijftechnieken --- Schrijven --- Written communication --- Attention --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Ecriture Schrift --- 305.8 --- schriftelijke communicatie --- schrijven --- formuleren --- notuleren --- rapporten --- Communicatie 656:621.39 --- Schrijfvaardigheden --- communicatie --- Massacommunicatie --- Stilistiek --- BPB1904 --- Communication --- Communicatie --- PXL-Media & Tourism 2016 --- communicatiemanagement --- schriftelijke vaardigheden --- marketingcommunicatie --- rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- 001.818 --- Nederlands --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- beartas cumarsáide --- 450.8 --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Vormgeving --- Tekstopmaak

Listing 1 - 6 of 6
Sort by